Raporty – okresowe

 

2016 – Nagroda główna dla raportu rocznego za 2015 r. (Newconnect)
2015 – Wyróżnienie dla najlepszego sprawozdania finansowego za 2014 r. (Newconnect)
2014 – Wyróżnienie dla najlepszego sprawozdania z działalności za 2013 r. (Newconnect)


Wybierz rok, dla którego chcesz wyświetlić dane: 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010

Informacje o wydarzeniu:

  • 2015/01/12

    (2/2015) Raport miesięczny za grudzień 2014

    Zarząd MEDIACAP SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za grudzień 2014.I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.

    W I półroczu 2014, według raportu domu mediowego Starlink, na rynku reklamy dało się zaobserwować ożywienie: rynek wzrósł o 1,9%, to jest o 66,6 mln złotych, a jego wartość netto szacowana jest na niemal 3 mld 616 mln zł. Czynnikiem, który miał największy pozytywny wpływ na kondycję rynku reklamy był wzrost wydatków na reklamę sektora produkty farmaceutyczne, leki, a także poprawa dynamiki sektora FMCG. W okresie od stycznia do czerwca 2014 mediami, które charakteryzowała wzrostowa dynamika przychodów były: telewizja (więcej o 5,0%, wliczając w to przychody z lokowania produktu), Internet (wzrost o 6,4%), radio (wzrost o 7,2%). W przypadku reklamy online najbardziej dynamicznie rosła reklama wideo emitowana in-stream (więcej o +29,0%). Poprawiły się wydatki na reklamę graficzną - duża w tym zasługa rozwoju reklamy mobile display. Spadały natomiast przychody reklamowe prasy (-20,6%), kina (-9,6%) oraz - w niewielkim stopniu - reklamy zewnętrznej (-1,8%).
    Według ZenithOptimedia Group wartość netto polskiego rynku reklamowego wyniesie w br. 6,51 mld zł, o 1,8 proc. więcej niż w ub.r. Według ZOG wydatki na reklamę w internecie wzrosną w br. o 12,2 proc. Najszybciej zyskującą częścią tego segmentu będzie reklama wideo, a mocno urosną też reklama mobilna i targetowana/retargetowana. W telewizji budżety reklamowe zwiększą się o 2,1 proc., w kinach - o 1,8 proc., a w radiu - o 1,3 proc. Nieznaczny spadek (0,9 proc.) zanotuje reklama outdoorowa, a dużo straci reklama prasowa: spadek wydatków reklamowych w magazynach wyniesie 14,9 proc., a w dziennikach - 16,1 proc.
    Ogółem globalne wydatki reklamowe wyniosą w br. 524 miliardy dolarów, o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem. W kolejnych latach ta wzrostowa tendencja ma się umacniać dzięki dalszej poprawie sytuacji gospodarczej, także w strefie euro.

    II. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.

    Spółka dokonała następujące publikacje w systemie EBI w grudniu 2014:

    02.12.2014 – RB 41/2014 - MEDIACAP SA zrealizuje kampanię za ponad 870 tys. EUR
    Zarząd MEDIACAP SA informuje, że w dniu 1 grudnia 2014r. Spółka otrzymała potwierdzenie realizacji kampanii (wraz ze spółką zależną) w ramach postępowania na Kampanię promocyjno-informacyjną dotyczącą świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i przetworów spożywczych wytworzonych na bazie tych produktów pt. „Zasmakuj w Europie” na rynku Turcji”.
    Program uzyskał pozytywną opinię Komisji Europejskiej i będzie realizowany w latach 2015 – 2017. Łączny budżet projektu wynosi 3,66 mln (wg kursu EUR= 4,1788 PLN).

    10.12.2014 – RB 42/2014 – Raport miesięczny za listopad 2014
    Zarząd MEDIACAP SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za listopad 2014.

    Spółka nie dokonała publikacji w systemie ESPI w grudniu 2014.

    III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym raportem.

    Głównymi celami MEDIACAP SA są:
    1. Zwiększanie udziału rynkowego w trzech segmentach (a) Reklama, (b) Data oraz (c) Digital. Cel ten wynika z korzyści skali jaki występują w każdym z tych segmentów. Jest realizowany przez spółkę w formie wzrostu organicznego oraz poprzez strategię przejęć. W okresie objętym raportem warto zwrócić uwagę na transakcję przejęcia 100% udziałów w spółce Interaktywny Instytut Badań Rynkowych Sp. z o.o. (dalej „IIBR”) poprzez spółkę zależną Grupa IQS Sp. z o.o. (dalej „IQS”), która według naszych szacunków zwiększy nasze przychody w segmencie Data o co najmniej 20% w latach 2014-2015 wobec pierwotnych planów i zapewniła MEDIACAP SA pierwszą pozycję pośród polskich podmiotów działających na rynku badań, pod kątem liczby przebadanych respondentów.

    2. Zwiększanie rentowności spółek działających w ramach MEDIACAP SA dzięki synergiom (kosztowym i przychodowym), poszerzaniu portfela usług i innowacji w zakresie oferowanych usług. Dzięki przejęciu IIBR portfel usług IQS został poszerzony o nowe technologie online, które powinny przyczynić się do zwiększenia przychodów i rentowności z obecnej bazy klientów w segmencie Data. Integracja IIBR ze strukturami IQS pozwoli też na optymalizacje kosztów back-office.

    IV. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.

    02.02.2015 - Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy
    10.02.2015 - Publikacja raportu miesięcznego za styczeń 2015

    Podstawa prawna: Punkt 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. "Dobre Praktyki Spółek notowanych na NewConnect".

     

    Osoby reprezentujące spółkę:

    • Jacek Olechowski - Prezes Zarządu
    • Edyta Gurazdowska - Członek Zarządu

    Raport w systemie ESPI/EBI